piątek, 14 czerwca 2013

Wracam do domku czyli - Ich fahre morgen nach Hause zurück!

Dzień dobry, dobry wieczór!,

jutro wracam do domu, dzisiaj zielona noc;] Spakowałam się już, mój nowy 3 kg. słownik (!) zawyża nieco wagę dozwoloną w locie, mam nadzieję, że "uda się" przemknąć;)

Na jutro zaplanowałam już ognisko z rodziną, przyjaciółmi. Heh, fakt, że ja pojawię się na nim ostatnia...a jest co świętować! Oczywiście mój powrót a także znakomity wynik certyfikatu b2:) Jak zwykle - więcej szczęścia niż rozumu. Zamiast wbijać słówka, wolałam oglądać "Grey's anatomy", co prawda po niemiecku i to mi chyba pomogło. Niestety gramatykę trzeba było przyswoić w tradycyjny sposób...;/ nie czuję się jakos mega swobodnie w niemieckim, zwłaszcza w rozmowie. Szwajcaria czeka ze swoim kursem Schwizerdütsch i to dopiero będzie hard core! Heh, o ile zostanę w programie bo póki co, nadal nic nie wiemy;/ 

Z miastem pożegnałam się dzisiaj. Wypiliśmy ostatnie piwo nad Menem...pogoda pochmurna ale ciepło. W ogóle ten ostatni tydzień minął strasznie szybko. Na dobrą sprawę nie zdążyliśmy się pożegnać z naszymi kolegami ze szkoły bo dzisiaj po ustnym zwinęliśmy się ze szkoły;] Przez te 2 tygodnie z nimi nie zdążyliśmy się jakoś szczególnie zaprzyjaźnić;]



Mojej "GastMutter" podziękowałam dzisiaj bukiecikiem 13 różyczek, który nabyłam w cenie 2e, w pobliskim dyskoncie_liczy się intencja, prawda?

A nadchodzący tydzień będzie meega obfity w atrakcje:) W poniedziałek wybieramy się na wystawę Human Body do Gdańska, w środę jadę do "stolycy", międzyczas wypełnię spotkaniami z rodziną, przyjaciółmi i koszeniem trawy...a w niedzielę do Szwajcarii. Cieszyłabym się bardziej, gdyby sytuacja była jasna i przejrzysta. A nie jest. 

Co zapamiętam z tego wyjazdu?
Multikulturowość Frankfurtu,przystojnych krawaciarzy, od których się tutaj po prostu roi;), świetną komunikację miejską, pola, po których biegałam, szparagi, apfelwein, zbieraczy butelek,  mnóstwo zieleni, Men,  no i oczywiście rzeczy związane ze szkołą. Hmm, jeden z naszych nauczycieli - Hans, jest aktorem. Oczywiście "zgooglowałam" go i natrafiłam na jakiś serialik z nim. Śmiesznie.Nie mam jakichś negatywnych wspomnień...pogoda trochę nie dopisała ale na to nikt nie ma wpływu_noo chyba, że Putin;]


Pozdrawiam i życzę miłego weekendu,
3majcie się Polacy!:D

11 komentarzy:

  1. Chyba też zacznę filmy oglądać po niemiecku. Próbowałem radia słuchać, ale po pierwszym razie mi ochota minęła :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć,

      nie wiem czy jestem odpowiednią osobą do udzielenia odpowiedzi na to pytanie...powiem tak, każdy powinien być traktowany indywidualnie, bez względu na nasze osobiste sympatie/antypatie. /pozdrawiam!

      Usuń
  3. Ja też oglądam seriale po niemiecku, natomiast nic nie wkurza mnie równie mocno, jak ta ich chora miłość do dubbingowania absolutnie wszystkiego! Pamiętam jak kiedyś zabrałam się za oglądanie House'a, to mimo całej mojej miłości do niemieckiego, tego dubbingu absolutnie nie dało się przeżyć ;) A znalezienie wersji z napisami wcale nie było proste! ;)

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe, racja - oni tam wszystko dubbingują, w ogóle mają poczucie wyższości w wielu kwestiach;]/pozdrawiam!

      Usuń
  4. Gratuluję zdane egzaminu i samozaparcia w nauce języka ja bym chyba tak nie potrafiła. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Witaj,

      w mojej krótkiej, trwającej zaledwie 4 lata pracy zawodowej nie spotkałam się z sytuacją opisaną przez Ciebie w pkt. 1 i 2. Na szczęście. Jestem pewna, że taka prośba spotkałyby się ze stanowczą odmową, która podyktowana byłaby przede wszystkim obowiązującym prawem. Zostałaby podjęta próba pomocy takiemu pacjentowi czy rodzinie./pozdrawiam.

      Usuń